المنشد محمد عباس
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

المنشد محمد عباس

البوابةالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

كل ده و لسه بتحبها؟؟ عارف ليه....

كاتب الموضوعرسالة
Enas
مشرفة
Enas

انثى عدد الرسائل : 132

كل ده و لسه بتحبها؟؟ عارف ليه.... Empty
مُساهمةموضوع: كل ده و لسه بتحبها؟؟ عارف ليه....   كل ده و لسه بتحبها؟؟ عارف ليه.... Icon_minitimeالإثنين 14 أبريل - 14:34:34

*لو كنا بنحبها*
أنت بت حبها ؟ طيب أنت متأكد؟ طيب عملتها إيه عشان تثبت انك بت حبها؟

عارفه إن الكلام ده غريب شويه لكن بجد أنا كنت متضايقه فقلت في بالي يا إيناس اكتبي شويه عنها وعن حبها عن نسها وأرضها عن حننها وحضنها عن رجلتها وبنتها وستتها وشعبها عن جوها عن حرها
وبردها
عارفه إن أحولها مش عجبا أهلها بس والله بنحبها وعوذنها مفيش زيها صح مش أنت زيي بت حبها والله بت حبها وبتموت علي شرفها وعرضها ومستعد زيي تضحي بعمرك عشان زره تراب من أرضها .
مش كده أنا بحبها ؟
طيب مسئلتش نفسك أنا وأنت ليه بنحبها برغم ظلم حكمها لأهلها؟
أعرفك إحنا ليه بنحبها؟
حاول تدور علي جو زى جوها....حاول تشرب من ميه زى ميه نيلها ......حاول تروح بلد تلاقي فيها كنيسة جنب جامع ......جرس جنب أذان.....
ولا أقولك ماتيجي ننزل نلف في رفها وغبطنها قراها ومدنها وحواريها وشوارعها ونمشي شويه أنا وأنت علي شواطئها وجنب نيلها ونرجع ثاني علي برها
ها عرفت ليه إحنا بنحبها؟
لأنها طول عمرها هي الأصل هي الحنان هي الكبيرة بين الدول بين العرب وبين الشعوب كلها
عارفه إن كلامي غريب بس اعمل إيه والله بحبها
يا جماعه اصبروا في كثير من ولدها بس الصبر أحنا لازم نفضل نحافظ عليها من الخراب ومن جرنها الى جنبها
وانتووا عارفين أن كثير طمعانين فيها وفي أرضها ولا إيه يا ناس هو يعني الإضراب ولا حتى الخراب هو ده إلي هينفع شعبها والله ده مصيبة علينا قبل منهم وبردوا هنفضل نحبها.
ها هنحبها؟؟طيب أنت زيي بتحبها؟؟ها بتحبها؟؟؟
والله عارف أن كلنا بنحبها وعلي ظرفها هنتغلب وبين العالم لصورتها هنتجمل ونحاول نعمل الى هنقدر عليه عشان من خيرها ياما كلنا وشربنا وان شاء الله ربنا يحميها من كل طماع أو غبي أو أو أو أو ...............
مع تحياتي

كل ده و لسه بتحبها؟؟ عارف ليه....
صفحة 1 من اصل 1